Handelsbetingelser

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle køb af varer på www.freeposter.dk.

Freeposter ApS (Herefter Freeposter)
CVR: 35207198
Østre Alle 102
9000 Aalborg
E-mail: giveme@freeposter.org

Alle aftaler indgås på dansk.

Betaling

Freeposter modtager betaling med Visa, MasterCard, Apple Pay, Google Pay og PayPal. Pengene bliver reserveret på kundens konto omgående. Pengene bliver dog først trukket når Freeposter sender ordren. Freeposter kan ikke trække et større beløb end det aftalte i forbindelse med købet.

Priser

Alle priser er oplyst inkl. dansk moms på 25% og i DKK.

Levering

Ved afgivelse af ordrer inden kl. 15:00 på alle hverdage, vil ordren som udgangspunkt blive afsendt samme dag.

Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage. 

Freeposter leverer gratis til hele Danmark med PostNord, ved køb over 299 kr.

Modtagerflex

Har kunden en aftale om Modtagerflex med PostNord, overgår risikoen til kunden når pakken er leveret af PostNord. Skulle pakken efterfølgende blive væk kan hverken PostNord eller Freeposter gøres ansvarlige.

Fortrydelsesret

Kunden har ret til at fortryde et køb uden begrundelse indenfor 30 dage.

Ønsker kunden at benytte sig af fortrydelsesretten, kan dette gøres via e-mail giveme@freeposter.org.

Returpakker skal altid sendes til den oplyste adresse. Det er også muligt at fortryde et køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen.
Det er ikke muligt at sende en returpakke som efterkrav.
Sendes en pakke uden omdeling, vil den ikke blive afhentet.

Betingelser for returnering/ombytning

Kunden har 30 dage til at fortryde sit køb, efter modtagelse af varen. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om, at han/hun fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

For at kunne tage en vare retur skal varen returneres i originalemballage og fremstå som ny og ubrugt.

Returnering af varer og returomkostninger

Hvis kunden har fortrudt købet af en vare, skal denne sendes eller afleveres til Freeposter på dennes adresse, som oplyses ved kontakt.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Kunden skal selv betale for fragten retur til Freeposter.

Tilbagebetaling af pengene

Fortryder kunden en ordre, refunderer Freeposter også de fragtomkostninger som kunden har betalt ved købet.

Evermento tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage fra den dato Freeposter har modtaget varen retur. Freeposter tilbagebetaler som udgangspunkt til samme betalingskort som blev anvendt ved købet. Ønskes pengene overført til en anden konto, skal Freeposter have dette oplyst samtidig med at kunden giver besked om returneringen.

Reklamation

Er kundens vare defekt eller med mangler, er det muligt at reklamere indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet. Dette kan gøres via e-mail: giveme@freeposter.org.

Kunden bedes oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Der må gerne sendes billeder og videoer til at forklare hvad problemet er. Freeposter vil herefter vurdere hvad der skal ske med varen.

Husk altid at varen skal sendes forsvarligt emballeret.
Freeposter refunderer kundens rimelige omkostninger til emballering og forsendelse, husk at gemme kvitteringer.

Reklamation skal ske så hurtigt som muligt efter defekten eller manglen konstateres, så Freeposter har mulighed for at løse problemet.

Klageadgang

Ønsker kunden at klage over Freeposter, kan dette gøres via en e-mail til giveme@freeposter.org. Kunden har også mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet eller Forbrugerombudsmanden. Se mere på www.forbrug.dk.